Το Photometria Photography Center παρουσιάζει την ταινία ANIMA της Liliya Timirzyanova!
Προβολή ταινίας – ANIMA – της Liliya Timirzyanova στο PPC!
Το Photometria Photography Center παρουσιάζει την ταινία ANIMA της Liliya Timirzyanova!
Πότε
Σάββατο 2 Δεκεμβρίου
στις 20:00
Που
PPC (21ης Φεβρουαρίου 184)
Διάρκεια
62′
Είσοδος
Ελεύθερη
Κράτηση θέσεων στο ppc@photometria.gr
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Περιγραφή
Η μαέστρος (Άννα) αφήνει ξαφνικά την πόλη και μένει μόνη της, βόρεια στο δάσος. Μια μέρα μία χορωδός (Αγλαΐα) έρχεται κοντά της με την ελπίδα να στρέψει την Άννα στο πεπρωμένο της, αλλά η ίδια παραμένει εκεί, όπου η κατανόηση του χρόνου, η γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου σβήνεται. Σταδιακά, η φωνή του κοριτσιού της χορωδίας γίνεται η εσωτερική φωνή της βουβής μαέστρου.
Βιογραφία Σκηνοθέτιδος
Η Liliya Timirzyanova γεννήθηκε σε ένα μικρό Ταταρικό χωριό. Πέρασε την παιδική της ηλικία σε χωράφια και δάση. Ο πατέρας της ήταν φωτογράφος, τα βράδια καθόταν σε σκοτεινά δωμάτια και εμφάνιζε φιλμ. Σε ηλικία 17 ετών, η Liliya πήγε να ζήσει στο Καζάν, σπούδασε φιλόλογος, στα 18 μετακόμισε στην Αγία Πετρούπολη, η οποία έμοιαζε να είναι ένας άλλος πλανήτης και εκεί μπήκε στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης. Άρχισε να ταξιδεύει πολύ και ασυγκράτητα, κάνοντας ωτοστόπ από το κέντρο της Αγίας Πετρούπολης προς οποιοδήποτε σημείο της Ευρώπης, εντελώς μόνη, μόνο με μια κιθάρα, με την οποία κέρδιζε τα προς το ζην της για μήνες.
Η Liliya σπούδασε σε μουσική σχολή ως κλασική κιθαρίστας, σε μουσικό κολέγιο ως μαέστρος, ξεκίνησε την εκπαίδευση σκηνοθέτη, έπαιξε στο θέατρο και ανέβασε πολλές παραστάσεις δωματίου σε όλη τη Ρωσία. Η Liliya γνώρισε πολλούς δασκάλους, αλλά θεωρεί τον δρόμο ως το πιο σημαντικό πανεπιστήμιο. Μόνο ο δρόμος της έδωσε μια ζωντανή και παλλόμενη, γυμνή, απροκάλυπτη εμπειρία ζωής.
Μετά από δεκάδες χώρες και νομαδική ζωή καταλαβαίνει ότι υπάρχουν τόσες πολλές ιστορίες ζωής, μένει μόνο να ειδωθούν και να καταγραφούν. Πιστεύει ότι το κύριο πράγμα για έναν σκηνοθέτη είναι η διαίσθηση και οι αποσκευές της εμπειρίας της άμεσης επαφής με τη ζωή. Είναι σημαντικό να μπορείς να ακούς ψεύδη στα πάντα – πρώτα από όλα στον εαυτό σου, μετά στους ανθρώπους, σε όλες τις εκφάνσεις.
Σημείωμα Σκηνοθέτιδος
Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε καθαρά ως ένας τρόπος να μιλήσω με το άτομο που αγαπώ. Δεν υπήρχαν φεστιβάλ και άλλες φιλοδοξίες σε αυτό, η διαδικασία οδηγήθηκε μόνο από την πίστη. Ίσως γι’ αυτό περισσότεροι από εκατό επαγγελματίες δούλεψαν χωρίς χρήματα σε όλα τα στάδια της παραγωγής της ταινίας: είχαν πίστη.
Η ταινία ANIMA γυρίστηκε μέσα σε τέσσερις μέρες. Κατά το στάδιο της προπαραγωγής, το σενάριο ξαναγράφτηκε επανειλημμένα και η ομάδα άλλαξε, έγιναν πολλές πρόβες με τους ηθοποιούς για εξοικονόμηση χρόνου στα γυρίσματα: σχεδόν τα πάντα γυρίστηκαν από την πρώτη λήψη. Η μεγαλύτερη λήψη ήταν μετά την παραγωγή. Ως μουσικός στο παρελθόν, είμαι πολύ ευαίσθητη σχετικά με τον ήχο στον κινηματογράφο. Με τιμά που στην ταινία συμμετείχαν αρκετοί σπουδαίοι συνθέτες, μουσικοί και καλλιτέχνες της χορωδίας MusicAeterna. Δουλέψαμε με κόπο για την παρτιτούρα της ταινίας, τη σχεδίαση ήχου με τον ηχολήπτη και τους μουσικούς μου. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκαν ήχοι της φύσης διάσπαρτοι με γυναικείες φωνές a cappella, θερεμίν, μεγάλη ποικιλία κρουστών οργάνων και, φυσικά, θόρυβοι που ηχογραφήθηκαν ειδικά για την ταινία.
Αυτό τον καιρό εργάζομαι σε πολλά έργα: ένα καλλιτεχνικό ντοκιμαντέρ για την Hildegard von Bingen, μια ταινία μικρού μήκους βασισμένη σε μια ιστορία του Turgenev και ένα πλήρες μέτρο ρωσοελληνικής παραγωγής. Το κύριο πράγμα για μένα όταν δουλεύω σε μια ταινία είναι ότι δεν μπορώ παρά να το κάνω. Στη διαδικασία της δημιουργίας μιας ταινίας δεν νιώθω ποτέ μοναξιά, αυτή είναι ίσως η μόνη ασχολία που με σώζει. Στη δημιουργία μιας ταινίας, ο αυτοσχεδιασμός (με μια ξεκάθαρη κατανόηση της δομής της ταινίας) παίζει σημαντικό ρόλο.
Η ταινία ANIMA συμμετέχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, η ταινία κέρδισε το Grand Prix στο Ιταλικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Asolo, που πριν από 39 χρόνια, δόθηκε στον Rublev του Tarkovsky.
Φέτος εργάζομαι στο Φεστιβάλ Βενετίας αναζητώντας παραγωγό και χορηγούς για τα επόμενα έργα.